EN / LT

Europos kalbų diena Vydmantų vidurinėje mokykloje

Informacija atnaujinta: 2012-10-01

kalbos-dienaKiekvienais metais jau nuo pavasario planuodavome renginius Europos kalbų dienai, o šį rudenį to neprireikė: visa mokyklos bendruomenė laukė pasakojimų iš tolimosios Portugalijos, kurią aplankė keturios mokytojos (Rasa Stonkuvienė, Adelija Dalangauskienė, Asta Šmaižienė ir Eglė Paulikienė) bei dvidešimt Vydmantų vidurinės mokyklos 10-12 klasės mokinių.

Kelionė buvo Comenius dvišalio projekto "Pasakojame Europai" tęsinys. Pavasarį Vydmantų miestelio gyventojai priėmė portugalus savo šeimose, o dabar patys vyko į Portugaliją pasisvečiuoti bei kuo daugiau sužinoti apie šią šalį, jos kultūrinį paveldą.

Visa grupė išskrido į Portugalijos Porto miestą iš Rygos oro uosto ankstų rugsėjo 7 dienos rytą, o grįžo tik rugsėjo 19 dienos ryte. Taigi, kelionėje praleista dvylika nuostabių dienų, kupinų įspūdžių bei naujų potyrių, kuriuos norėjome papasakoti savo draugams ir kolegoms per Europos kalbų dieną mokykloje.

Projekto dalyviai pirmiausia susirinkusiems parodė filmą apie antrą pagal dydį Bragos miestą, kuriame visi svečiavosi ir gyveno, o paskui vienas po kito noriai pasakojo apie kiekvieną praleistą dieną svetimoje šalyje.

Pirmą vizito dieną portugalai mums aprodė savo didelę ir gražią mokyklą, kurioje mokosi 1400 vaikų. Mokymo įstaiga įsikūrusi Bragos senamiestyje. Mokiniai papasakojo apie mokykloje vykdomus projektus, mokymo procesą. Vakare visi buvom pakviesti į gražią miesto šventę "Baltąją naktį", kur pamatėme baltai papuoštą miestą, baltas parduotuvių vitrinas ir daugybę baltai apsirengusių žmonių. Įvairiose miesto vietose koncertavo žymūs atlikėjai ir šokėjai, skambėjo Fado muzika ir balto fortepijono garsai bei orkestrų ritmai. Visur matėme linksmai nusiteikusius, besišypsančius žmones. Buvo gera pabūti tos šventės dalimi, susipažinti su kitos šalies kultūra.

Antrąją dieną laukė kelionė į sostinę Lisaboną. Išvykome anksti ryte ir pakeliui aplankėme visiems tikintiesiems žinomą vietą - Fatimą. Gera aura apsupo mus šioje vietovėje. Pasimeldę, tęsėme kelionę toliau. Lisabona visus sužavėjo gražiais pastatais, dekoruotais įvairių spalvų keraminėmis plytelėmis. Mūsų gidas, mokytojas Carlos Roncon, išdalino žemėlapius su lankomais objektais ir leido pasirinkti patiems, ką norime pamatyti. Visus nustebino nepaprasto grožio katedra, kurioje palaidotas keliautojas Vasko De Gama. Gera buvo pabūti vienuolyne, muziejuose, pasigrožėti nepaprasto grožio fontanais bei miesto architektūriniu paveldu. Apsidairėme ne tik po senamiestį, bet ir naujoje miesto dalyje, kur 1998 metais vyko pasaulinė Expo paroda. Čia mes stebėjomės labai modernia architektūra. Taip pat aplankėme okeanariumą, kur galėjome pamatyti įvairių vandenynų fauną ir skirtingose zonose augančią florą. Sužavėti naujų reginių važiavome atgal, dairydamiesi aplink pro autobuso langus.

Per kitas dienas mūsų mokiniai darė bandymus chemijos laboratorijoje, mokėsi siuvinėti portugališkus motyvus, keramikos dirbtuvėse pabandė žiesti puodus, apsilankė keliuose muziejuose ir pamatė atkastus Romėnų pirčių griuvėsius. Visiems labai patiko kelionė į nacionalinį parką su maudynėmis kalnų upėje, o taip pat buvimas viduramžių amatų šventėje senovinėje Portugalijos sostinėje Guameros. Įdomu buvo keliauti ir Porto vyno keliu bei pamatyti kaip gaminamas šampanas. O kur dar linksmi šokiai per Portugalijos - Lietuvos vakarą bei nacionaliniai valgiai, kuriais vaikus vaišino priimančios šeimos.

Greitai prabėgo dvylika dienų, kupinų naujų potyrių ir atradimų... Paskutinę dieną, aptarę projektą ir gavę pažymėjimus, suskubome krautis lagaminus, nes ilgesys jau kvietė grįžti namo...

Štai taip, papasakoję viską ką patyrėme ir pamatėme Portugalijoje, mes su visa mokyklos bendruomene atšventėme Europos kalbų dieną ir pasidžiaugėme, kad Comenius projektai suteikia galimybę geriau pažinti kitas Europos tautas, jų kultūrą bei istorinį paveldą.

Anglų mokytoja metodininkė Asta Šmaižienė

VIII pamoka 14:50 - 15:35

Tvarkaraščiai

Informuojame

Skelbiamas Kretingos rajono Vydmantų gimnazijos sporto salės nuomos viešasis konkursas.