Kovo 4 - 8 dienomis šeši Vydmantų gimnazijos pedagogai dalyvavo ERASMUS+ finansuojamame tarptautiniame kvalifikacijos tobulinimo projekte ,,Inkliuzinis (integruotas) ugdymas - apimantis darbą klasėje su skirtingų gebėjimų ir poreikių mokiniais, užkertant kelią ankstyvam jų iškritimui iš mokymo sistemos".
Projekto veiklos vyko Graikijos mieste Pirėjuje, IDEC mokymų centre. Mūsų gimnazijos mokytojai drauge su kolegomis iš Danijos, Italijos, Portugalijos ir Latvijos gilinosi į inkliuzinio ugdymo ypatumus.
Pirmąją dieną dėstytoja Betty Aggeletaki (psichologijos mokslų ekspertė) pristatė inkliuzinio ugdymo istorinę raidą ir jos pradininkus: Mariją Montesori, Eduardą Seguin, Jean-Ovide Decroly. Kalbėjo apie mokymosi stilius ir būdus, kaip dirbti su kiekvienu vaiku, diskutavo apie stereotipus klasėje. Buvo pristatyti mokymosi sutrikimai. Susipažinome su skirtingų šalių švietimo sistemomis ir jų ypatumais. Savalaikės kūrybingos pedagoginės pertraukėlės neleido mokytojams prarasti budrumo. Žinias įtvirtinome spręsdami psichologinius, situacijų sprendimo kryžiažodžius.
Antrą dieną apsilankėme vienoje iš Pirėjo mokyklų , kurioje vaikai ugdomi su dideliais ir labai dideliais specialiaisiais poreikiais. Šioje mokykloje dirbama, vadovaujantis inkliuzinio ugdymo idėjomis. Svarbiausias mokyklos tikslas - vaikas turi išmokti save ,,apsitarnauti'', gyventi visuomenėje, atliekant darbus pagal savo gebėjimus. Sudarytos sąlygos atitinkamą laiką mokytis šalia esančioje gimnazijoje, kad mokytis įgytų socialinių įgūdžių. Daugiau apie Graikijos švietimo sistemą sužinojome pabendravę su mokykloje dirbančiais pedagogais ir jų vadove. Jie akcentavo, kad jų darbe svarbiausia meilė ir atsidavimas savo darbui ir dėmesys kiekvienam vaikui. Grįžę diskutavome apie pagalbos modelį, paremtą psichologinėmis teorijomis. Turėjome aktyvią pertraukėlę ,,Freezy dance". Grupelėse kūrėme individualius ugdymo planus pagal sukurtą situaciją.
Trečią dieną kalbėjome apie faktorius, lemiančius ankstyvą pasitraukimą iš ugdymo proceso. Aptarėme strategijas, sąlygojančias skirtingų poreikių vaikų ugdymo gerinimą. Visus sužavėjo Danijos švietimo sistema, kurioje kiekvienam ,,kitokiam" vaikui skiriama tinkama specialistų pagalba ne tik klasėje. Visokeriopą pagalbą gauna šeima. Rūpinimasis mokiniu nenutrūksta ir jam baigus mokyklą, sudarytos sąlygos integruotis į visuomeninį gyvenimą.
Ketvirtą mokymų dieną kalbėjome apie pagalbos modelį, numatytą Europos komisijos normatyvuose. Aptarėme D. A. KOLB modelį, pagrįstą eksperimentalia išmokimo teorija. Joje teigiama, kad geriausias mokymo būdas yra leisti vaikams patiems veikti, eksperimentuojant ir įvertinant savo patirtį. Susipažinome su Vokietijos visos dienos mokyklos modeliu, kuris yra bandomas įgyvendinti Lietuvoje. Žaidėme vaidmenų žaidimus, atlikome A.Rosenberg savivertės testą.
Penktą mokymų dieną grupėje sprendėme situacijas, susijusiais su netinkamu mokinių elgesiu, kokius sprendimo būdus priėmėme, kiekvienas iš savo vaidmenų pozicijų, kaip mokykla, kaip tėvas, kaip mokytojas, rašėme pagalbos planus. Žaidėme grupinius žaidimus, kai iš balionų turėjome sustatyti piramidę, remiantis bendradarbiavimo principu, aptarėme veidrodžio metodą, kaip būdą spręsti mokinių problemas.
Baigus kursų programą, mokytojai gavo Euro pass mobilumo sertifikatus, pažyminčius įgytas kompetencijas.
Laisvu laiku susipažinome su Pirėjo ir Atėnų miestų įžymybėmis, graikiškomis tradicijomis, mėgavomės tradicine virtuve.
Atnaujinta: 2024-06-20